Złączki termoplastycznych przewodów Faro wykorzystywane są do podłączenia przewodów w instalacji gazowej samochodu. Wybierane są ze względu na swoją odporność na działania warunków atmosferycznych. W złączkach Faro ogromną rolę odgrywa również odporność na działania zmiennych temperatur.
W tradycyjnych instalacjach gazowych dotychczas wykorzystywane były rurki wykonane ze stali lub miedzi, jednak ich wykorzystanie wiąże się z jedną dużą wadą. Brak elastyczności rurek sprawia, że zarówno sam montaż jest utrudniony, jak i bardziej czasochłonny. Od dłuższego już czasu w dobrych warsztatach zajmujących się montażem instalacji gazowych wykorzystuje się przewody i złączki Faro. Profesjonaliści doceniają je za możliwość wygodnego rozłożenia bez obaw o załamania, które zmniejszają przepływ. Wybierane są również ze względu na swoją lekkość. Przewody wykonane z PCV są zdecydowanie lżejsze od miedzianych czy stalowych poprzedników.
Zarówno złączki, jak i przewody spełniają wszystkie rygorystyczne normy, dlatego są również gwarancją bezpieczeństwa w trakcie użytkowania pojazdu wyposażonego w instalację gazową.
Do czego wykorzystywane są złączki Faro?
W zależności od wybranego modelu może on być wykorzystywany do połączenia z wieloma elementami instalacji. W zależności od wybranych rozmiarów wykorzystywane są do bezpiecznego łączenia przewodów PCV z:
- reduktorem,
- elektrozaworem,
- zaworem tankowania,
- wielozaworem w butli.
Przewód PCV Faro mocowany jest do złączki za pomocą baryłki i docisku. Natomiast drugą stronę zakończoną rurką, mocujemy do gniazda elementu instalacji.
Rodzaje złączek do przewodów Faro
Sporym problem podczas montażu instalacji gazowej jest ograniczone miejsce. W związku z tym, producenci złączek w swojej ofercie posiadają modele z różnymi kątami. Wyróżniamy 3 najpopularniejsze typy:
- złączki kątowe 90%,
- złączki kątowe 135%,
- złączki kątowe (proste) 180%.
Złączki różnią się od siebie pod względem zewnętrznej średnicy końcówki, jak również przewodów, które można do nich podłączyć. Przewody mogą posiadać średnicę 6 mm lub 8 mm, przed zamówieniem złączki należy sprawdzić jaki rodzaj przewodów zamontowany został w naszej instalacji.
Typy połączeń
- PCV - PCV Ø6, Ø8
- PCV - Rura miedziana Ø6, Ø8
- PCV - Nypel M10, M12, M14
- PCV - Gwint wewnętrzny 1/4"
- PCV - 1/2-20 UNF
Trójnik/ Rozdzielacz
Są również instalacje gazowe, które wymagają połączenia przewodu termoplastycznego z dwoma reduktorami lub dwoma zbiornikami. W takich przypadkach producenci złączek zalecają korzystanie z trójników inaczej nazywanych rozdzielaczami. Posiadają one różne średnice króćców bocznych i środkowego lub wszystkie króćce mogą posiadać tę samą średnicę.
Trójniki można zakupić tutaj: Złączki PCV Faro
Uchwyty rur
Często przydatnym, a nieraz niezbędnym elementem może okazać się uchwyt do montażu rurki miedzianej lub przewodu FARO. Uchwyt taki wykorzystywany jest w instalacjach gazowych do samochodu. Podtrzymuje rurkę miedzianą o średnicy fi 6 oraz fi 8 na podwoziu samochodu.
Uchwyt można zakupić tutaj: Uchwyt rurki do instalacji LPG w izolacji lub Uchwyt rurki bez izolacji
Podsumowanie:
Przewody Faro pozwalają na łatwiejszy i szybszy montaż instalacji gazowej w samochodzie. W związku ze swoją wysoką odpornością są tak samo trwałe, jak ich metalowe odpowiedniki, zachowując przy tym elastyczność. Aby jednak można było zastosować przewody elastyczne Faro, należy wykorzystać odpowiednie końcówki. Pozwoli to na połączenie węża z elektrozaworem, reduktorem czy innym elementem instalacji LPG.